Opis
W programie :
DAWID LORENC SOLO
Dawid Lorenc - od 1999 związany z Teatrem Tańca Figiel prowadzonym przez Małgorzatę Lorenc. Od 2003 do 2006 tancerz Teatru Tańca Alter. Uczestnik kursu (Training Cycle) w P.A.R.T.S. (Performing Arts Research and Traning Studio) w Brukseli. W tym czasie brał udział w projektach m.in.: Davida Zambrano i Davida Hernandeza. Stypendysta Ministra Kultury 2007,European Community 06'-07'oraz Flemish Community 08'.Współpracuje z Ultima Vez oraz Jackiem Owczarkiem. Jego dorobek choreograficzny to m.in.: "Two Happy Friends" (duet wraz z Mikko Hyvonen)2006, “Man on a full moon”(solo)2008. Uczy tańca współczesnego i kontaktu improwizacji.
SENTIDO DEL TANGO
Muzycy zespołu Sentido del Tango dzięki niespotykanemu zestawieniu instrumentów (bandoneon/ akordina, fortepian, gitara elektryczna )oraz ogromnej pasji i wielu pomysłom starają się nadać tej muzyce indywidualny charakter.
Piotr Kopiec (bandoneon/ akordina), Gabriela Machowska (fortepian) i Mateusz Szemraj (gitara elektryczna) spotkali się podczas studiów w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Współpracę rozpoczęli w 2007 roku.
Koncerty w ich wykonaniu to niepowtarzalne spektakle muzyczne pełne skrajnych emocji. Aby je wzbogacić trio sięga także po słowo i taniec, dążąc w ten sposób do osiągnięcia jedności sztuk.
William Szekspir HAMLET 24:00
adaptacja i realizacja: Piotr Kondrat
muzyka: Włodzimierz Wysocki, Krzysztof Komeda, Wolfgang Amadeusz Mozart
HAMLET 24.00 to spektakl nagrodzony na festiwalach we Wrocławiu, Kijowie i Rydze, a ostatnio entuzjastycznie przyjęty na Festiwalu Szekspirowskim w Armenii, gdzie został zaproszony na kolejne festiwale (Craiova, Rumunia i Gyula, Węgry) obok przedstawień R. Wilsona i P. Brooka.
Hamlet spotyka się z duszami tych, których śmierć spowodował. I ponownie z duchem swego ojca. W swoim misterium próbuje wezwać siły zła, żeby zwalczyć ich moce. Pieśni Wysockiego wykorzystane w przedstawieniu wzmacniają relację z duchem ojca Hamleta. Jest to opowieść o człowieku, który poszukuje swojej tożsamości (także religijnej) w konfrontacji z przeszłością.